25. prosince 2011

5. DRUHY PRICHOD PANA JEZISE

Druhy prichod Pana Jezise na zem


V teto kapitole se zamyslime nad tim, co se stane az se Pan Jezis vrati s cirkvi na tuto zem, aby zalozil tisicilete kralovstvi. Nepisi o techto vecech proto, abych ctenare strasil, ani proto, abych je vedl k pesimistickemu premysleni a k podobnemu zaveru: " Kdyz se toto vsechno ma brzo stat, tak proc mam pracovat, studovat, zakladat rodinu a podnikat jine veci nutne pro tento zivot? 
Budu radeji klidne sedet, meditovat, cist Bibli a na druhy prichod Pana Jezise cekat."  Doufam, ze nikdo z vas k takovemu zaveru nedojde. Ale kdyby snad nekdo zapasil s podobnym pokusenim, toho napominam slovy apostola Pavla, ktery on varoval nedbale verici v Tesalonicenskem sboru. 
Kdyz nekteri po jeho prvnim dopise, 
kde hovori o druhem prichodu Pane - zacali lenosit, tem prave rekl: 
Kdo nechce pracovat, at' neji." (2 Tesalonskym 3,10) Verici krestan musi stale udrzovat rovnovahu mezi telesnym a duchovnim zivotem. Tuto otazku vysvetluji v traktatu "Je ulozeno jednou umrit." Pokud jde o telesnou stranku zivota a o casnost, clovek ma pracovat a vse planovat tak, jak kdyby na tomto svete mel zit aspon sto let. 
Ale v tom ducovnim zivote musi myslet na vecnost, na posledni soud a na prichod Pana Jezise byt pripraven tak jako kdyby mel ze sveta odejit dnes.
(Otazka vecnosti vysvetluji v taktatu "Co potom?") Mohu smele prohlasit, ze kazdy krestan, ktery ma tuto rovnovahu mezi telesnym a duchovnim zivotem, 
mezi casnosti a vecnosti, ten je stastny a spokojeny clovek. 


Druhy prichod Pana Jezise na tento svet bude osobni a viditelny. Zjeveni 1,7 pravi: " Hle, prichazi v oblacich! Uzri ho kazde oko, i ti, kdo ho probodli, a budou kvuli nemu narikat vsechna pokoleni zeme." Pri uchvaceni cirkve do oblaku (kapitola 1) Pan Jezis se nedotkne teto zeme a neverici Ho neuvidi! Vsichni pravy verici se s Kristem setkaji v oblacich. (1 Tesalonskym 4,13-16) Az se bude Pan Jezis vracet na svet s cirkvi (pravy verici), nyni Ho uzri cely svet. Prekrasny obraz Kristova navratu ve slave a moci vidime ve Zjeveni 19, 11-16. Pan prijede na bilem koni. Belost jiste ukazuje na Jeho cistotu a svatost. Prijede s velikym zastupem vojska nebeskeho. Drive byl opusten vsemi. (Matous 26, 56) Velky zastup lidi Pana Jezise nasledoval, hlavne kdyz chteli, aby je nasytil chlebem a uzdravil jejich nemocne. Pri ukrizovani Ho vsak vsichni opustili, ano i Jeho ucednici se rozprchli. Nyni se vraci s velkym zastupem. Na Kvetnou nedeli Pan Jezis prijel do Jeruzalema na vypujcenem oslatku. (Matous 21, 1-5) Nyni prijede na bilem koni. Drive prisel hledat a spasit hynouci. (Lukas 19,10) Nyni se vraci, aby soudil a trestal neverici. (Sk. 17,31) Az se Pan Jezis vrati na tuto zem, bude spravedlive soudit vsechny narody. Dnes vidime mnoho false a nespravedlnosti i mezi soudci. 
Mnozi se nechaji podplatit. Plni se na nich uceni sv. Pisma, ze " dar oslepuje oci moudrych, a prevraci slova spravedlivych." (v Moj.16,19) Nekteri lide jsou nespravedlive odsouzeni jen proto, ze proti nim svedcil falesny svedek. Jindy proto, ze maji jinou plet' nebo jine nabozenske ci politicke nazory. 
Pan Jezis je " Verny a Pravy, nebot' soudi a bojuje spravedlive." (Zj.19,11) 
Soud narodu: Po Armageddonu, jeste drive nezli Pan Jezis zalozi tisicelete kralovstvi, bude soudit vsechny pozustale narody. Narody z celeho sveta budou shromazdeny do udoli Jozafat. O tom cteme v proroctvi Joele proroka 3,2: "Shromazdim take vsecky narody, a svedu je do udoli Jozafat, abych se tam soudil s nimi o lid svuj a dedictvi sve, Izraele, jejz rozplylili mezi pohany, a zemi mou rozdelili." Buh bude soudit narody sveta podle toho jak se chovali k lidu izraelskemu v dobe velikeho souzeni. Udoli Jozafat je mezi horou Olivetskou a Jeruzalemem. Dnes tam je velky hrbitov. Podle Matouse 25,31-46, Pan Jezis, 
ten Nebesky Pastyr, rozdeli narody tak, jako pastyr oddeluje ovce od kozlu. 
Pravy verici (cirkev) budou s Kristem soudit tyto narody, 
jak to rekl apostol Pavel v 1 Kor.6,2, "Coz nevite, ze Bozi lid bude soudit svet?"


Uz jsem rekl, ze toto bude soud narodu sveta. Soud vsech nevericich lidi bude az po tisiciletem kralovstvi. (Zjeveni 20,5) Hospodin bude soudit vsechny narody sveta podle toho jak se chovali k zidovskemu narodu v dobe velikeho utrpeni. 
V te dobe, az bude "Jakobovo souzeni" (Jer.30,7) Izrael bude opusten i nejblizsimi spojenci. Nikdo z lidi jim nepomuze. Ke konci sedmileteho souzeni prijde Mesias, ktery Izrael zachrani. Mozna se nekteri tazete: "Kde na svete vezmou tyto narody, kdyz pocas velikeho souzeni tolik lidi zahyne ve valkach, hladem, morem a od jineho utrpeni? A hlavne milionove zastupy zahynou v bitve Armagedon?" 
Je sice pravda, ze na svete bude moc malo lidi, ale prece zde budou. 
A prave vsechny tyto pozustale narody sveta budou Kristem souzeni v udoli Jozafat.(Joel 3,2) Zde se rozhodne o tom, ktery narod bude s Kristem a s Jeho cirkvi kralovat v tisiciletem kralovstvi.  Podle ruznych oddilu sv.Pisma vidime, 
ze Izrael jako narod pozna a prijme Pana Jezise Krista za sveho Mesiase. 
Az se Pan Jezis vrati na tuto zem s cirkvi, prijde opet na horu Olivetskou, 
odkud do nebe odesel.(Skutky1,11) Cteme, ze " V onen den stanou jeho nohy na hore Olivove, lezici na vychod od Jeruzalema. Olivova hora se rozpuli od vychdu nazapad velmi sirokym udolim. (Zach.14,4) Kdyz Pan Jezis prisel poprve na svet, izraelsky narod Ho nepoznal a neprijal, trebaze nekolik jednotlivcu Ho prijalo 
za Spasitele a podnes Ho jednotlivi Zide vyznavaji za praveho Mesiase. 
Konecne Petr, Jan a Pavel byli Zide. Jenze Izrael jako narod dodnes Krista za Mesiase neprijima a nslouzi Mu. To se stane az po velikem souzeni, 
az se Pan Jezis vrati  ve slave a moci s andely. Poznaji Ho podle ran, kterymi Ho probodli. Budou nad Nim plakat, kvilet a horce lkat, protoze se rozpomenou na to, jak Ho dali ukrizovat.(Zach.12,10) Izrael se bude korit, vyznavat sve viny 
a Krista za Zachrance, Vudce a Krale prijmou. Zacharias 13,9 pravi: 
" Ti (Izraelci) budou vzyvat me jmeno a ja jim odpovim. Reknu: 
" Toto je muj lid." A oni reknou: "Hospodin je muj Buh."